Modernizacija železnica – Obilazna pruga oko Niša

Ukratko

Grad Niš nalazi se na mestu gde se Koridor X razdvaja na dve grane, prema Bugarskoj i Grčkoj. Osam železničkih pruga ukršta se u centru grada, sa više od 260 prolazaka železničkog saobraćaja dnevno. Očekuje se da će se kretanje vozova povećati za 57% do 2020. godine, što će dramatično uticati na nivo buke i zagađenja u Nišu.

Deonica železničke pruge između Niša i granice sa Bugarskom je jedini deo Koridora X u Srbiji koji nije elektrifikovan Železnički Koridor X, koji obuhvata međunarodne rute, prolazi kroz Niš i povezuje Pariz sa Istanbulom i Budimpeštu sa Atinom. Usled neadekvatnog održavanja i nedostatka investicija tokom poslednjih dvadeset godina, stanje železničke infrastrukture na Koridoru X se u tolikoj meri pogoršalo da je železnica postala znatno manje konkurentna od drugih prevoznih metoda.

Stoga će izgradnja obilazne pruge omogućiti izmeštanje teretnog saobraćaja iz centra grada, čime će se odvojiti putnički od teretnog saobraćaja sa gradske pristupne deonice. Izmeštanje teretnog saobraćaja iz centralne gradske zone bi smanjilo oštećenja, zagađenje i nivo buke. Ovo rešenje doprinosi daljem razvoju grada Niša i okolnih područja.

Ukupna dužina nove obilazne pruge iznosi 22.4 km. Projektovane su tri nove obilazne stanice: Niš Sever, Pantelej i Vrežina a privremena raskrsnica Prosek uklonjena nakon što je železnička pruga Niš-Dimitrovgrad bila elektrifikovana.

Ova nova železnička pruga povećaće brzinu, smanjiti vreme putovanja tranzitnih vozova i smanjiti vreme za obavljanje tehnoloških poslova na stanicama.


Detaljne informacije

Audio-video materijali:
Modernizacija železnica – projektna dokumentacija za izgradnju jednošinske obilazne pruge oko Niša:
http://www.eib.org/attachments/registers/73022649.pdf


Last updated: 22. Novembar 2024. 09:38