Projekat je osmišljen da produbi i proširi podršku koja se pruža Vladi Srbije
kroz Program sektorske budžetske podrške reformi javne uprave, koji je deo Sektorskog
reformskog ugovora za reformu javne uprave. Projekat je deo Komplementarne
podrške Programu sektorske budžetske podrške.
Ovaj
projekat će podržati tekuće reforme u sistemu javne uprave u Srbiji kroz
pružanje saveta o politikama, tehničkoj pomoći i podršci izgradnji
institucionalnih i ljudskih resursa. Konkretno, to će pomoći u daljem jačanju
strateškog okvira za reformu javne uprave i kreiranja politike zasnovane na
dokazima koja pokriva planiranje, analizu, koordinaciju, sprovođenje, praćenje
i procenu.
Fokus
prve komponente je na jačanju celokupne koordinacije reforme javne uprave,
nadzor i mehanizme izveštavanja, uključujući u vezi sa RJU SRU IPA 2022, i
izgradnju kapaciteta predlagača reformi za koordinaciju, praćenje i
sprovođenje procene i ex post analiza njihovih dokumenata za planiranje
politika. Projekat će takođe obezbediti analizu efekata dosadašnje primene
Zajedničkog okvira za ocenjivanje (CAF) u javnim organima, mogućnost
sinergije CAF/Upravljanje kvalitetom sa oblasti unutrašnje kontrole i podršku u
praćenju aktivnosti iz Mape puta za upravljanje kvalitetom.
Druga
komponenta ima za cilj podršku analizama – procenama uticaja sprovođenja
tekućih politika (2021-2025) sa ciljem da se podrži priprema novog akcionog
plana za reformu javne uprave za period 2026-2030, uključujući e-Upravu
(2026-2030) i nove programe reformi za unapređenje javnih politika i reformi
upravljanja javnim finansijama (2026-2030). Pored toga, predviđena je podrška
koordinaciji, izveštavanju i izradi novog Akcionog plana za sprovođenje
programa Vlade (APSPV). U ovom segmentu projekat će takođe podržati ex-post
analizu regulatornog okvira državne uprave u odgovarajućim oblastima sa
preporukama za unapređenje.
U okviru treće komponente planiran je set aktivnosti kako bi se obezbijedila dalja razrada i sprovođenje strateškog okvira za vidljivost i komunikaciju reforme javne uprave u okviru Strategije reforme javne uprave. Nadalje, projekat će podržati nacionalne predlagače u planiranju i sprovođenju godišnjih aktivnosti u vezi sa vidljivošću i komunikacijom reforme javne uprave, uključujući podršku EU u ovoj oblasti. Posebna pažnja biće posvećena pripremi, praćenju i sprovođenju godišnjih operativnih planova za vidljivost i komunikaciju reforme javne uprave koje relevantne nacionalne institucije izrađuju na godišnjem nivou.
Radna grupa
za planiranje i koordinaciju komunikacije o pitanjima vezanim za reformu javne
uprave formirana je početkom 2023. godine i broji blizu 50 članova, takozvana
mreža za odnose s javnošću (PR). Radna grupa se redovno sastaje i sprovodi
zajedničke akcije i promotivne aktivnosti u oblasti reforme javne uprave kako
bi se intenzivirala kampanja reforme javne uprave i rezultati bili vidljiviji
javnosti. Predviđeno je da se realizacija Godišnjeg operativnog plana prati
kvartalno kroz rad podgrupa.